Методична робота

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Забезпечення діяльності методичного кабінету

Методкабінет у закладі дошкільної освіти працює відповідно до Положення про методичний кабінет. МОН України 16 квітня 2018 року своїм наказом № 372 затвердило Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти.

​Методичний кабінет ЗДО визначено як центр:

а) методичної допомоги педагогічним працівникам закладу; 

б) поширення серед батьків психолого-педагогічних знань.

Призначений забезпечити цілісний розвиток дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом: виховання навчання соціалізації формування необхідних життєвих навичок.

Діяльність методичного кабінету організовує і скеровує вихователь-методист. 

Мета роботи методкабінету:

  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо їх професійного розвитку;
  • підвищення кваліфікації, професійної компетентності підготовки та проведення освітнього процесу з дітьми, роботи з батьками вихованців, інших законних представників здобувачів освіти;
  • навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в ЗДО;
  • поширення серед батьків психолого-педагогічних знань;
  • створення сприятливих умов для самовдосконалення педагогів, розвитку творчої ініціативи у них;
  • забезпечення методичної підтримки щодо реалізації педагогічних ініціатив та апробації навчальної літератури, методичних розробок тощо.

Принципи діяльності:

Діяльність методичного кабінету ґрунтується на таких принципах:

  • демократизму і гуманізму;
  • відкритості системного підходу до методичного та інформаційно-аналітичного супроводу діяльності ЗДО;
  • рівності умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, творчого та інтелектуального потенціалу;
  • безперервності професійного вдосконалення;
  • науковості, гнучкості і прогностичності методичної роботи з педагогічними кадрами.

Завдання діяльності методичного кабінету

Основними завданнями діяльності методкабінету є:

  • забезпечення організаційно-педагогічних умов для життєдіяльності дітей;
  • організація розвивального простору в ЗДО створення рефлексивно-інноваційного середовища;
  • організація системи роботи, спрямованої на вдосконалення педагогічних працівників: професійної майстерності психолого-педагогічної культури підвищення кваліфікації активізацію творчого потенціалу збагачення досвіду виявлення перспективного педагогічного досвіду в колективі ЗДО і за його межами;
  • сприяння його вивченню, узагальненню, впровадженню та розповсюдженню шляхом: висвітлення у ЗМІ організації та участі у виставках, презентаціях, роботі методичних об’єднань, шкіл перспективного педагогічного досвіду тощо;
  • впровадження у практику роботи ЗДО нових концептуальних засад функціонування системи дошкільної освіти, освітніх програм, інноваційних технологій і методик розвитку, виховання й навчання дітей;
  • здійснення внутрішнього моніторингу якості освіти задля: виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в закладі встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності в межах державних вимог до змісту, рівня її обсягу дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) її заявленим цілям оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей;
  • інформування педагогів про нормативні документи в галузі дошкільної освіти, різні види навчальної літератури з дошкільної освіти та періодичні фахові видання, надання практичної допомоги у їх використанні;
  • надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогам, зокрема й у періоди підготовки їх до атестації, курсової перепідготовки сприяння формальної, неформальної та інформальної освіти дорослих забезпечення здійснення підвищення кваліфікації педагогічних працівників: за різними видами (стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці тощо);
  • сприяння участі колективу ЗДО в інноваційній освітній діяльності різних рівнів за пропозицією органів управління освітою чи з власної ініціативи відповідно до наказу про проведення експерименту або реалізації інноваційного освітнього (науково-педагогічного, науково-психологічного, психолого-педагогічного) проекту;
  • пошук і впровадження нових ефективних форм взаємодії ЗДО з сім’ями вихованців, батьківською, педагогічною і науковою громадськістю у здійсненні завдань: цілісного всебічного розвитку дітей популяризації роботи ЗДО;
  • координація діяльності ЗДО з іншими закладами освіти, культури тощо для повнішої реалізації завдань формування життєвої компетентності дошкільників;
  • супровід участі та допомога педагогічним працівникам у реалізації міжнародних проектів і програм;
  • створення та/або поповнення фондів: нормативно-правових, інструктивно-методичних документів на паперових та/або електронних носіях наукової, науково-популярної, методичної психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої художньої літератури періодичних педагогічних видань аудіо-, відеоматеріалів електронних та наочних друкованих засобів навчання, предметної наочності зразків моделей планування, організації і проведення освітнього процесу, інших матеріалів з досвіду роботи педагогів;
  • формування та/або поповнення, оновлення інформаційного банку даних (каталогів чи картотек на електронних або/та паперових носіях) з питань: змісту дошкільної освіти організації освітнього процесу психолого-педагогічних досягнень наповнення методичного кабінету.

Функції методичного кабінету

Цільові:

  • врахування перспектив розвитку дошкільної освіти та специфіки діяльності даного закладу дошкільної освіти
  • використання сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень, інноваційних технологій
  • розширення професійного світогляду педагогічних працівників, систематичне інформування педагогів щодо інновацій у галузі дошкільної освіти
  • оновлення інформації, яка постійно змінюється в результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.

Організаційні:

  • відбір і методичне опрацювання наукових, практичних досягнень у галузі дошкільної освіти
  • надання рекомендацій щодо їх впровадження в практику роботи ЗДО
  • розроблення методичних рекомендацій, зразків дидактичних ігор і вправ, розвивальних посібників з різних видів роботи з дітьми тощо
  • надання консультативної і практичної допомоги працівникам ЗДО з питань складання, корекції планів освітньої роботи з дітьми
  • надання консультативної допомоги батькам вихованців щодо організації життєдіяльності дітей
  • систематичне вивчення стану освітнього процесу, динаміки змін у розвитку дітей дошкільного віку, професійної компетентності педагогічних працівників
  • моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації, майстерності педагогів ЗДО
  • підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків вихованців
  • виявлення, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду з метою його застосування в освітньому процесі та удосконалення професійної компетентності педагогів
  • організація роботи творчих груп педагогів закладу дошкільної освіти з метою аналізу перспективного педагогічного досвіду
  • розроблення моделей планування та проведення освітнього процесу з дітьми, методичних рекомендацій для вихователів і батьків, зразків наочно-дидактичного матеріалу та іншого навчально-методичного забезпечення узгодження діяльності методичного кабінету з роботою психологічної служби, методичних кабінетів (центрів) міста (району) та інших структур
  • створення позитивного психологічного клімату запобігання виникненню конфліктних ситуацій у педагогічному колективі, їх вивчення і розв’язання
  • організація взаємодії із закладами загальної середньої освіти з метою забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою.