Організація освітнього процесу
Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовується відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», інших актів законодавства, освітньої програми, річного плану роботи та спрямовується на виявлення та розвиток вмінь, навичок, обдарувань особистості, формування і застосування компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку вихованців.
Освітній процес у закладах освіти організовується в межах навчального року, що як правило розпочинається 1 вересня і закінчується не пізніше 31 травня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день. Оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня.
Діяльність закладу дошкільної освіти регламентується планом роботи на навчальний рік та оздоровчий період.
План роботи закладу дошкільної освіти затверджується директором закладу дошкільної освіти.
Мова у закладі дошкільної освіти визначається відповідно до Закону України «Про засади державної мовної політики».
Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН.
Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті.
Процедура досягнення здобувачами дошкільної освіти результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу освіти.
Навчально-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти будується на педагогічно обґрунтованих вихователями, вчителями-логопедами, спеціалістами загальних і корекційних засобах, формах і методах навчання та виховання, забезпечуючи вихованцям здобуття дошкільної освіти. Навчально-виховна робота проводиться з урахуванням психофізичних особливостей дітей.
При реалізації права дітей на дошкільну освіту враховуються особливі освітні потреби у навчанні і вихованні кожної дитини, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами відповідно до принципів інклюзивної освіти.
Дітям, які мають порушення у мовленнєвому розвитку, надається логопедична допомога на логопедичних заняттях (індивідуальними і малими групами).
Для здійснення корекційно-розвиткової роботи по подоланню мовленнєвих порушень у ЗДО функціонують логопедичні кабінети.
Освітній процес у дошкільному закладі є вільним від втручання політичних партій, громадських і релігійних організацій.