Освітні та корекційні програми

Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу

Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років “Дитина”

Освітня програма «Дитина» створена для вихователів, батьків та інших осіб, залучених до виховання та навчання дітей від 2 до 7 років. Програма «Дитина» оновлена відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти України та рекомендована МОН. Освітня програма відповідає вимогам до сучасних програм, за якими мають право працювати ЗДО комунальної та приватної форм власності та реалізує Базовий компонент дошкільної освіти.

Варіативна та інваріантна складові програми

Програма «Дитина» змістовно розподіляється на варіативну (вибіркову) та інваріантну (обов’язкову) частини.

До інваріантної входять такі розділи:

  • Перша молодша група «Крихітки»
  • Друга молодша група «Малята»
  • Середня група «Чомусики»
  • Старша група «Фантазери-мрійники»
  • «Дослідники»

Варіативна частина містить такі розділи:

  • Програма “TIP-TOP English”
  • Дитяче експериментування та винахідництво
  • «Шахи»
  • «Хореографія»

Як систематизовано зміст програми «Дитина» 

У програмі «Дитина» матеріал розподілено за такими віковими категоріями:

  • «Крихітки» (третій рік життя) — перша молодша група
  • «Малята» (четвертий рік життя) — друга молодша група
  • «Чомусики» (п’ятий рік життя) — середня група
  • «Фантазери-мрійники» (шостий рік життя) — старша група
  • «Дослідники» — сьомий рік життя.

У програмі «Дитина» вихователі та батьки дошкільників знайдуть відповідь на такі запитання:

  • Як організувати життєдіяльність дітей в залежності від їх віку? Зокрема:
    • Орієнтовний розподіл часу на заняття, розваги та відпочинок у будні та вихідні (осінньо-зимовий та весняно-літній періоди)
    • Допустиме навчальне навантаження на дітей — кількість годин на тиждень в залежності від форми групової роботи
  • Яким способом загартувати, оздоровити дитину та виховати в ній культурно-гігієнічні навички?
  • Які вправи та ігри можна використати під час фізичних занять?
  • Що потрібно для розвитку мовленнєвих умінь?
  • Що повинна знати дитина про соціум?
  • В які ігри цікаво та корисно грати дітям?
  • Що повинна знати дитина про об’єкти та явища природи?
  • Яким чином розвинути вміння орієнтуватися в сенсорно-пізнавальному просторі?
  • Які літературні, образотворчі та музичні твори можна використовувати на заняттях?

У програмі є вправи, заняття, ігри та теоретична інформація, яку можна використовувати, організовуючи навчально-виховний процес.

Увесь матеріал програми підібраний відповідно до потреб, які має дитина у ранньому, молодшому, середньому та старшому дошкільному віці та особливостей її психічного й фізичного розвитку.

Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку “Україна – моя Батьківщина”

Схвалено Міністерством освіти і науки України
(лист ІМЗО від 21.06.2022 р. № 22.1/12-Г-153)

Концептуальні положення парціальної програми “Україна – моя Батьківщина” ґрунтуються на ключових твердженнях педагогічної науки і практики щодо важливості дошкільного віку у вихованні особистості. Нормативно-правові документи, які регламентують діяльність сучасного закладу дошкільної освіти, наголошують на важливості та необхідності здійснення національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку. У посібнику розкрито особливості національно-патріотичного виховання, основні напрями, завдання та зміст освітньої діяльності з дошкільниками, форми методичної роботи з педагогами, роль сім’ї у вихованні громадян-патріотів і поради батькам.
Програму адресовано педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти, батькам вихованців.

Трофименко Л.І. Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного
віку із ЗНМ: Програмно-методичний комплекс. − 2013. – 108 с .
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/10502/1/Trofimenko5.pdf

Трофименко Л.І. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей серднього
дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення /
Навчально-методичний посібник. − 2015. – 157 с.

https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKdmpGWldlOFRhVTQ/view?resourcekey=0-YFAb2XKsyV-ioy_QzAfRuQ

Рібцун Ю. В. Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ: програмно-методичний комплекс / Ю. В. Рібцун. – К.: Освіта України, 2011. – 29 с.

https://logoped.in.ua/wp-content/uploads/2018/02/ZNM_Ribtsun.pdf